Bærekraftspolicy

i Unitas Rijser

Vår bærekraftspolicy

Vår bærekraftspolitikk er forankret i ønsket om å drive ansvarlig turisme. Det handler om hvordan vi jobber internt i organisasjonen og hvordan vi råder kunder, forretningspartnere og leverandører på de enkelte destinasjonene til å drive ansvarlig reiseliv. Det er vårt håp at økt fokus på bærekraft kan bidra til å oppnå dette i større grad vårt oppdrag om å skape gjensidig forståelse.

*Unitas Travels bærekraftspolicy blir evaluert og oppdatert på oddetall i november.

CSR og bæredygtighed i Unitas Rejser

Vår bærekraftspolicy – kunder

Som reisearrangør har vi et ansvar for å øke våre kunders bevissthet om ansvarlig turisme – sosialt, økonomisk og miljømessig. Derfor har vi fokus på bærekraft når vi er i dialog med kundene. Dette betyr at du som reisende alltid kan kontakte oss for råd og veiledning om hvordan du kan gjøre reisen mer bærekraftig. Dette kan blant annet være basert på følgende initiativ:

  • Å oppnå større kulturell forståelse ved å få innsikt i lokal kultur, religion og politiske forhold
  • Velge bærekraftige alternativer der det er mulig.
  • For å kompensere for CO2-utslipp kan f.eksvia GreenSeat eller vårt klimaprosjekt i Uganda
  • Å kjøpe lokale varer og tjenester som er produsert under ansvarlige forhold og tar hensyn til miljømessige og sosiokulturelle forhold
  • Å støtte lokale veldedighetsprosjekter.

Vår bærekraftspolicy – leverandører og forretningspartnere

Unitas Reiser skal være en ansvarlig forretningspartner, hvor CSR og bærekraft spiller en viktig rolle i samarbeidet med leverandører og forretningspartnere. Vi gjør dette som følger:

  • Vi har økt fokus på bærekraft og samfunnsansvar og gir råd og informasjon til leverandører og forretningspartnere i deres bærekraftsprofil.
  • Vi vurderer nye forretningspartnere i forhold til bærekraft.
  • Vi samarbeider med partnere som overholder lovene i det landet og som ikke bidrar til diskriminering, barnearbeid, korrupsjon, dyremishandling eller sexturisme.
Samarbejdet med agenter, leverandører og andre partnere

Vår bærekraftspolicy i organisasjonen

Vår bærekraftsprofil er basert på FNs Verdensmål, som bl.a. jobber for å skape anstendige arbeidsplasser og økonomisk vekst. Vi ønsker å være en romslig og inkluderende arbeidsplass hvor ansatte er glade i å være og hvor det er rom for forskjeller. I våre øyne er det avgjørende at de ansatte trives hvis vi skal skape en bærekraftig arbeidsplass.

Vi har som mål å bruke miljøvennlige produkter og minimere bruken av papir og energi på kontoret. Når ansatte flyr på forretningsreise, kompenserer vi for CO2-utslippene gjennom Green Seat. Pengene går til investeringer i bærekraftige energiprosjekter som minimerer CO2-utslipp andre steder.

Se hva våre partnere sier

Vi elsker Unitas. De er en trofast og vigtig samarbejdspartner for Air France-KLM gennem mange år. Det er altid en fornøjelse at komme forbi på kontoret i Silkeborg og høre, hvad der rører sig blandt kunderne og blive klogere på deres behov. Vi glæder os til at byde Unitas’ rejsende velkommen til en af vores mange destinationer.

Christian Dottorini
Key Account Manager ved Air France-KLM i København

Der er styr på tingene ved Unitas Rejser. Vi er rigtig glade for samarbejdet.

Mia Juul Andersen
Key Account Manager ved Vikingbus

Vil du vite mer om vårt arbeid med CSR, bærekraft og klimakompensasjon?

Les mer om vårt arbeid med bærekraft ved å klikke på bildene nedenfor.